شناسهٔ خبر: 10103 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی ۷ لاینر خارجی برای بازگشت به بنادر ایران

کشتی باری ۷ لاینر خارجی برای بازگشت به بنادر ایران در حال برنامه‌ریزی هستند که ۶ لاینر از همین ماه جاری میلادی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت ورلد ماریتایم نیوز٬ کشتی تجاری کره‌ای هیوندایی (HMM) قبل از توافق هسته‌ای با خط سیر شرق آسیا-خاورمیانه به ایران بازگشت. تردد این لاینر به بندر عباس از ماه آوریل (فروردین) آغاز شد و پیرو آن لاینرهای هانجین و یانگ مینگ در حال برنامه‌ریزی برای اضافه شدن به فعالیت‌های تجاری با بندرعباس هستند و در همین ماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

کشتی‌های لاینرهای بزرگ مثل CMA CGM فرانسه، لاینر امارات متحده و چین نیز در ۶ اوت (۱۵ مرداد) به بندر عباس می‌‌آیند.

اولین کشتی  لاینر CMA CGM فرانسه به‌نام آندرومدا به‌زودی در بندر شهیدرجایی پهلوگیری می‌کند و لاینر MSC (شرکت کشتیرانی مدیترانه) نیز در این ماه ترددش را به بنادر ایران آغاز می‌کند.

شرکت مرسک نیز دنبال بررسی همکاری‌های تجاری با ایران است اما تصمیم نهایی را برای بازگشت به ایران به محض رفع کامل تحریم‌ها می‌گیرد.

همچنین به‌گزارش سایت آلفالاینر٬ خطوط HDS شرکت کشتیرانی ایران نیز از برچیده شدن تحریم‌ها بهره‌‌زیادی خواهد برد و انتظار می‌رود این شرکت روابطش را به خصوص با اروپا توسعه دهد.

ایران مشغول آماده سازی بازگشت لاینرهای بزرگ به بنادرش بعد از رفع تحریم‌ها است. جلیل اسلامی معاون رییس سازمان بنادر و دریانوردی ایران در امور بندری گفته بود برای جذب خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادر ایران تخفیف‌های ویژه ای برای کشتیهای خارجی در نظر گرفته شده است./

نظر شما